Економіка Бразилії як ніколи близька до краху
Після декількох років вражаючого економічного зростання перспективи подальшого розвитку стають все більш туманними . Як відзначає фахівець з глобальної стратегії Moore Europe Capital Management Джин Фріда в своєму матеріалі для Project Syndicate , економіка Бразилії знаходиться у вкрай небезпечному і нестійкому положенні.
Відтоді як у липні закінчився чемпіонат світу з футболу , економічна активність впала , інфляційний тиск посилився , а споживча і ділова впевненість обрушилася , змусивши багатьох економістів урізати свої прогнози зростання на цей рік . Отже , наскільки ж хвора економіка Бразилії і як її хвороба вплине на результат президентських виборів в жовтні ?
На перший погляд слабке зростання Бразилії представляється ефемерним , і у президента Ділми Руссефф хороша позиція для виходу на другий термін. За останні 12 років її Робоча партія ( PT ) принесла країні найсильніший зростання ВВП на душу населення за останні три десятиліття ; скоротила нерівність доходів за допомогою обширної системи соціальних трансферів , яка поширилася на одну третину всіх домовласників Бразилії ; скоротила офіційний рівень безробіття до рекордно низького рівня в 4,5 %.
Однак навіть побіжний погляд на останні економічні дані показує , що модель зростання Бразилії також може розбитися об стагфляційні стіну. Дійсно , Бразилія , швидше за все , випробувала технічну рецесію в першій половині цього року. А щорічний приріст за час президентства Руссефф , ймовірно , в середньому склав менше 2 % - найповільніше зростання протягом президентського терміну в Бразилії починаючи з 1980 р , коли країна почала перехід від гіперінфляції і постійних неплатежів до стабільної і більш процвітаючою економіці з середнім рівнем доходів .
Більш того , якби уряд не скоротило податки і не відклало такий необхідний підйом цін на бензин та електроенергію , середня щорічна інфляція зупинилася б на рівні 7,5 % - рівні , якого вона не досягала протягом десятиліть. У сфері послуг, де уряд не приймав жодних заходів з придушення інфляції , її рівень склав 9 %.
копиця глибше , і виявляється, що основи економіки сповнені нестабільність і дисбалансами . Хоча загальна економічна активність слабка, дефіцит поточного рахунку досяг 12 -річного максимуму в 3,5 % від ВВП . Промислове виробництво на 7 % нижче свого докризового піку в 2008 році. Це , разом зі зниженням частки вироблених промисловістю товарів у загальному обсязі експорту з 54 % десятиліття тому до 37 % сьогодні , вказує на істотну втрату конкурентоспроможності .
Навіть , здавалося б , сильна сторона економіки - процвітаючий сектор послуг і низький рівень безробіття - покоїться на нестійкій кредитній політиці. Зрозуміло , швидке зростання кредиту є природним наслідком зниження реальних процентних ставок. Але в Бразилії кредитування державними банками значно випереджало кредитування приватними банками з 2008 р , а це означає , що кредитування з глибоко субсидованими ставками в значній мірі обумовлено збільшенням банківського кредиту до 58 % від ВВП ( що приблизно вдвічі більше рівня восьмирічної давності ) .
Зростання ВВП Бразилії поступово сповільнюється , що свідчить про слабкість поточної моделі економічного зростання
І на цьому тлі Бразилія готується до своїх найважливішим виборам з моменту переходу від диктатури до демократії в 1985 р , та опитування не віщують нічого доброго для Руссефф . Незважаючи на більш високі доходи і зниження рівня нерівності , 70 % бразильців висловили бажання змін . Це недивно з урахуванням вуличних протестів , що спалахнули в минулому році через поганий якості державних послуг і зростання цін. Однак винувато чи в цьому тільки уряд Руссефф ?
Якщо коротко - ні. У той час , як уряд Руссефф в значній мірі відповідально за недавній напад циклічної слабкості і соціальних потрясінь , проблеми Бразилії кореняться в більш великому небажанні струсити ярмо політики , прийнятої в ході більш ніж двох десятиліть правління військових.
Plano Real 1994 р , програма макроекономічної стабілізації , спільно з подальшими структурними реформами , нарешті , дозволила Бразилії припинити інфляцію і помчати на хвилі дешевої глобальної ліквідності і нахлинувшего китайського попиту на сировинні товари . Оскільки уряд спробував направити ці прибутки в перерозподіл коштів , державні витрати зросли , а система соціальних допомог , яка спирається на так звані " придбані права" , ставала все більш жорсткою.
Бразилія потребує нової моделі зростання , заснованої на чотирьох ключових елементах : жорсткої фіскальної політики , більш вільної грошово - кредитній політиці , зниженою ролі державних банків у наданні кредитів , а також заходи щодо зниження астрономічних витрат на приватне кредитування в Бразилії . Наступний уряд , незалежно від того , буде воно лівим або правим , також зіткнеться з незавидною завданням реформування системи придбаних прав , щоб зробити соціальні допомоги більш гнучкими і доступними . Його підхід визначатиме , чи піде Бразилія по шляху Венесуели , яка на даний момент загрузнула в стагфляції , або ж по шляху Чилі , яка багатьма розглядається як найперспективнішою економіки Латинської Америки.
Враховуючи захист , яку давали придбані права , процес викорінення економічних диспропорцій та відновлення стійкої рівноваги фінансів Бразилії зажадає тривалого процесу конституційних реформ . І хоча перехід , безсумнівно , буде хворобливим , це вкрай важливо для майбутнього економічного зростання та розвитку Бразилії .
Те , чи зможе наступний уряд зробити все , що необхідно , залежить від його здатності об'єднати електорат і розрізнені групи регіонально орієнтованих політичних партій. Проте спочатку йому буде необхідно відмовитися від спокусливо легкого - але в кінцевому рахунку пагубного - маршруту підвищення податків і подвоєння ставки на політику перерозподілу . Цей шлях веде до Венесуелі - і набагато менш стабільною і процвітаючою Латинській Америці.
Переглядів: 986 | Коментарів: 0 | (0) |
Бразилія, Чилі
| ||||||
Інші новини що можуть Вас зацікавити:
|
1
Інформаційне повідомлення
Відвідувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі в даній статті.