ОМКФ. День 3-й: Перший аукціон , перший автопортрет і черговий скандал
Черговий конкурсний день ОМКФ ознаменувався низкою прем'єр , прошедшим благодійним аукціоном і черговими епатажними акціями і їх наслідками від FEMEN.
Заступник головного редактора " Біблії " всіх кіноманів світу журналу " Кайе дю Сінема" французький кінокритик Жан -Філіп Тессе розповів про особливості своєї роботи в рамках майстер-класу Літньої кіношколи.
Французький кінознавець повідав студентам освітньої секції ОМКФ всю історію становлення кінематографа і кінокритики починаючи з 20х років , розповівши про передумови кожного періоду розвитку і знакових особистостей , що вплинули на хід подій. Жан -Філіп Тессе також говорив про значення кіно під час Другої світової війни та зміни , які зазнавала кінематографічна сфера перед тим як стати мистецтвом.
Першим кроком стало створення Сінематек в 30 -х роках , саме тоді його почали визнавати не просто як розвага , і перестали спалювати плівки , знайшовши в них художню цінність. Водночас почало активно розвиватися рух дискусійних кіноклубів , що викликало величезну галас навколо інтелектуалів того покоління. Пізніше , в 1951 році , завдяки Андре Базену був заснований французький кінознавчий журнал " Кайе дю Сінема" , основною метою якого стало представлення режисера як художника , а не просто технічного співробітника , як прийнято було вважати до цього. "Це своєрідна коперніканська революція в кіно" , - каже Жан -Філіп Тессі .
Статті, опубліковані такими світовими класиками як Франсуа Трюффо , Жан -Люк Годар , представниками французької "нової хвилі" прирівнювали авангардистів до американських кінематографістам . Вони відкрили світові таких культових режисерів як Хічкок , Джон Форд , Говард Хоукс , зробивши справжню естетичну революцію в світі кіно. Тессі вважає , що сьогодні це вже стало аксіомою і кіно передає естетичні цінності. " Більше не існує однієї аналітичної школи , критерії розмиті. Зараз визначальним фактором є емоційність. Мені подобається фільми , які долають всі догми і стереотипи традиційного кіно, де критик більше не домінує над режисером " - резюмує він.
Титулований український режисер Сергій Лозниця , автор гучного фільму " Майдан" , прочитав докладну лекцію на тему " Документальне кіно - можливості і обмеження. Кіно як пропаганда " студентам освітньої секції ОМКФ.
Лекція Лозниці тривала близько двох годин , під час яких майстер документалістики детально розповів і показав на прикладі свого фільму "Подання " основи структурування стрічки , роботи зі звуком та монтажем , різницю в процесі створення пропаганди сучасної та радянської , а також багато іншого. "Вистава" - картина , повністю складається з уривків радянських пропагандистських фільмів і кіножурналів , в основному , періоду 1956-64 рр. . Лозниця переозвучив ролики , прибравши характерну мова радянського диктора , що розповідає про народних успіхи , замінивши його звичайними повсякденними звуками і голосами людей. На думку режисера , в сприйнятті людини саме звук відіграє основну роль , адже замінивши його , можна змінити настрій і посил абсолютно будь сцени. Наприклад , перетворити трагедію в комедію , наклавши веселу музику на сцену дуелі.
"Коли автор знає заздалегідь , що хоче вкласти в голову глядачеві - це вже пропаганда , незалежно від теми і жанру" - вважає режисер. " Винен не тільки творець , а й той , хто приймає пропаганду , так як робить це бездумно " - підкреслив Лозниця , відповідаючи на запитання з залу .
Відбувся показ першого фільму в рамках Національної конкурсної програми ОМКФ "Лариса Кадочникова . Автопортрет" . Після сеансу сценарист , режисер і , власне , головна героїня стрічки , Лариса Кадочникова , відповіла на запитання глядачів. Картина "Лариса Кадочникова . Автопортрет" - кіноексперимент , виконаний , як вважає режисер , в жанрі трагікомедії . В основі сценарію - три портрети , які актриса пише безпосередньо під час зйомок. Три полотна символізують етапи в особистого і творчого життя народної артистки України . Текст , за її зізнанням , заздалегідь не писався ; все , що Кадочникова говорить у фільмі - імпровізація , розповідь від душі.
Завершуючи кожен портрет , героїня констатує : це не я. Себе , зізналася актриса після показу на ОМКФ , вона в картині так і не зіграла : "Я думаю , в цьому фільмі я і не я. Я перебуваю з тисячі ролей , кожна з яких залишила щось у душі і відображає якусь мою частину. Мені складно дивитися на себе на екрані , весь час думаю , що щось можна було зробити краще " . Проте , своїм повнометражним дебютом автор задоволена: " Кінострічка мені сподобався , я працювала з дуже цікавими людьми , у нас чудова команда , разом ми відбирали епізоди з моєю участю . Моє відчуття - фільм відбувся" .
Черговий аншлаг на показі фільму нової позаконкурсної програми ОМКФ "Шлях до свободи " ! На демонстрації документальної стрічки "Я - Femen " зал був переповнений , глядачі знову зайняли всі сходинки. Після картини , вже традиційно , відбулася дискусія : на запитання аудиторії відповідали режисер фільму , продюсер і головні героїні - що залишилися в Україні активістки руху " Femen".
Потроху , фільм " Я - Femen " розповідає про всі учасниці та учасники української групи " Femen". Але роль головної героїні і оповідачки дісталася Оксані Шачко - художниці , захопленої релігійним живописом , але що стала , всупереч юнацьким планам , які не черницею , а революціонеркою . Оксана , за визнанням режисера зі Швейцарії Алена Марго , і надихнула його на створення фільму про "Femen ": " Вперше я побачив дівчат у новинах , мене надихнула їх сміливість. Потім я відкрив для себе нову країну - Україну , це моє друге натхнення . І , звичайно , мене надихнула зустріч з Оксаною Шачко . Вона художник , як і я ; мені було цікаво показати "Femen " не з точки зору журналіста , а створити повнометражний фільм з точки зору творчої людини " .
Перед сеансом прозошло кілька епатажних акцій і скандал. Детальніше читайте :
Колотнеча на ОМКФ : На охоронців написали заяву ФОТО
Нарешті , 13 липня о Музеї коньячного справи Шустов пройшов благодійний аукціон , організаторами якого виступили Одеський міжнародний кінофестиваль і благодійна організація " ПОКОЛІННЯ.ЮЕЙ " за підтримки журналу " ELLE - Україна " і Національного тижня моди Ukrainian Fashion Week " . Виручені гроші підуть на лікування поранених і на підтримку сімей , постраждалих від трагедії під Зеленопілля .
Відкрила благодійний аукціон президент ОМКФ Вікторія Тігіпко , зазначивши , що зважаючи на останні події зібрані кошти не підуть на розвиток українського кінематографа , як було задумано спочатку . Після трагедії 11 липня під Зеленопілля організаторами було прийнято рішення передати виручені гроші на лікування поранених і на підтримку сімей, що залишилися без годувальників . Крім того , Одеський кінофестиваль перерахує постраждалим частину вартості кожного проданого фестивального квитка. Вікторія Тігіпко знову згадала про український режисера Олега Сенцова , який у березні цього року був заарештований ФСБ в Сімферополі за абсурдним звинуваченням у тероризмі. У рамках Одеського кінофестивалю пройде спеціальний показ його фільму " Гамер " , а всі гроші , зібрані від продажу квитків , будуть передані рідним Олега Сенцова на оплату адвоката і утримання двох неповнолітніх дітей , яких кінематографіст виховує сам. Президент ОМКФ запевнила , що вона разом з українським режисером Сергієм Лозницею ( "Щастя иое " , "Майдан" ) не збирається залишати Олега в такій непростій ситуації .Переглядів: 1203 | Коментарів: 0 | (0) |
Тігіпко
| ||||||
Інші новини що можуть Вас зацікавити:
|
1
Інформаційне повідомлення
Відвідувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі в даній статті.